tisdag 15 november 2011

New York - Brooklyn here we come

Lördag och strålande sol (idag igen) styrde vi stegen mot Brooklyn Bridge. Kan knappt tänka mig en bättre promenad (bortsett från att bron renoveras på Brooklyn-sidan, så där var utsikten begränsad) eftersom vi var igång tidigt var vi i stort ensamma på bron. Underbart vackert och galen utsikt och en väldigt vacker bro.





Stina med Manhattan därbakom, man ser ju en o annan pinne, Empire State tex.

Jag & Mamma och okänd rumpa med frihetsgudinnan lååångt där bakom & en vy där tornen fanns för tio år sen...




Ja, därbakom har vi skylinen där tornen saknas. jag tycker det är mäktigt ändå!


OK, här kan jag gärna bo! COOOOOOLT!

bron är fin även på eftermiddagen, så läckert med trädäck hela vägen också


italiensk middag på MAX uppe på Ave B om jag inte minns fel, en liten mysig italiensk trattoria med stora mäktiga portiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar