måndag 25 juni 2012

förbannade öra

jahapp, då var det en veckas pina nudå... öroninflammation visste jag redan förra tisdagen vid sänggång att det var & läkaren på onsdagen höll omedelbart med :/
Kåvepenin har knaprats sen dess och midsommar blev inte alls som jag tänkt det, jag orkade knappt vara med. vädret däremot var det för en gångs skull inget fel med !! (på fredagen i alla fall)

örat sprack redan onsdag kväll och med den försvunna smärtan försvann den sista febern - pillren har däremot poppats för fullt. två åt gången, tre gånger om dagen i fem dagar och detta tillsammans med maxdos av ipren/alvedon vid behov/sömn samt nässpray. Känner mig som en riktig pillertrillare...

en härlig bieffekt av öroninflammationen är det faktum att jag är fullkomligt lomhörd. jag har haft en hink över skallen i en vecka nu, fruktansvärt frustrerande är det! till min stora ilska har detta blivit värre under dagen idag då jag jobbat. Dessutom har jag int i örat nu, känns inte som inflammation-ont utan mer att det är massa skit som trängs där inne.

för att lägga ytterligare en härlig bieffekt till listan har vi på tronen: torrhostan!!
så fort jag lägger mig ner och slappnar av - dvs varje kväll - slår den till. jag kan inte sova, fredrik kan inte sova och jag tror fan jag håller grannarna vakna. det suger.
inatt blev resultatet att jag flyttade ut till soffan och satte mig därm uppallrad med kuddar och med ö´sovmask över ögonen, slocknade väl framåt fem av ren utmattning och var inte helt nöjd när alarmet ringde klockan åtta.

Inte heller helt nöjd när städaren på jobbet frågade om jag hade en ögoninfektion - jag var tydligen så himla röd i ögonen. KUL, verkligen jättekul!
jag förklarade att det var sömnbrist, tårar och hosta som gjort mig rödögd. då log han lite och gick.

Idag sitter jag i fotöljen på "kontoret" och ska sova här. just nu rullar sagan om ringen på TVn och jag hoppas den söver mig snart, jag är SÅ trött, dock håller jag väl även nu grannarna vakna eftersom volymen är anpassad eftermina lomhörda öron.

Nej, nu få det vara nog. Jag vägrar vara mer sjuk i år.
Det här året ska ju handla om kärlek. punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar