söndag 8 juli 2012

PEARL JAM

Var fan börjar man ?!
idag är det söndag och det är tomt. känns som om jag förlorade någonting igår. eller snarare någon. den känslan är underlig och något bitterljuv, för igår var det magiskt. jag har ett hål i magen -eller är det hjärtat? - som påminner mig om att någt är fel, galet fel.

Igår var dock allt rätt. Platserna var över förväntan och vi hade scenen rakt framför oss.
Pearl Jam kliver på och ger mig gåshud efter mindre än en minut när de öppnar med "elderly woman behind the counter in a small town"
sen rullar det på och jävlar i min låda vad fan var det som hände??
det kör ju allt och lite till !
(OK, inte allt förståss! med 70 låtar att välja på kör de ju "bara" 30 och då är väl typ 27 deras egna)

men jag får ju höra garden, betterman, off he goes, just breathe, why go, wishlist, even flow, do the evolution, black, once... ja ni fattar! det är gåshud, tårar, knutna nävar, hjärtklappning, arm i luften, allsång och fest !! och en underlig söndag...


denna bild har Jocke tagit, han stod liite närmre än jag satt!


total fest under "rockin' in the free world" och avslutande "yellow ledbetter" med upptänd arena.

grymmaste paret i globen, närmare 70 och HUR sköna som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar