måndag 12 juli 2010

måndag i stan



Måndag och jag kände för att göra stan lite (en ganska bra idé så länge man håller sig inomhus då de flesta faktiskt har svalt... det värsta var ju att komma ut igen) jag fastnade lite på REAn på MANGO och även på NK där mina presentkort försvann i ett huj!

Efter jag stillat min shoppingiver hälsade jag på Maria, Eric & Harry i deras nya lägenhet där Eric var i full gång med att lägga golv tillsammans med Reidar (Marias pappa) jag fick the grand tour och det kommer bli superfint när de är klara med stället. Bra planlösning, ljust, enorm klädkammare (rejält avis på den!!) och fräscht kök o badrum. För att slippa det underbara ljudet av sågen smet jag och Maria ut med en väldigt glad Harry. Vi tog en liten paus i skuggan bakom fotbollsplanen här bredvid och konstaterade glatt att den ligger mittemellan oss numera! :-D


Harry visade att han kan stå och vi var dessutom ute och gick lite i gräset




klart det gungades också, det ÄR JU SÅ SKOJ!!!

Efter en kaffe och litervis med vatten här hemma och lite lektid med Fredrik och hans hantlar så var det sovdags för Harry och Maria promenerade hem. Dagen har hittils varit perfekt (om än varm) och ikväll väntar förhoppningsvis lite grilltajm med Marie & Simon nere vid Sickla sjö - trivsamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar