söndag 26 september 2010

en helg -- med älg !

Det började som en helt vanlig helg. Det var fredag och jag slutade klockan fem... men denna fredagen blev ju lite speciell. För det första jobbade jag över en dryg timme bara för att det var skojigt, vi stökade i Ringen inför lördagens Cirkus-jippo med erbjudanden i hela centrum! Sen började telefonen påkalla uppmärksamheten och jag knatade de få stegen till Pelikan & träffade fina Tina (som jag för övrigt hade äran och nöjet att äta lunch med också!) på plats fanns också min namne Stina. Vi drack lite vin och det dröjde inte länge förrns Louise (min fd chef) dök upp !!

Helt enligt planen dök också Nina upp och vi gav oss av ut i stan inför middagen på A la Crepe. På vägen dit hann jag springa på Marie och Mike och sa hej! På A la Crepe blev det trerätters med massa vin och en hel del skitsnack, jäkligt roligt att träffa de där två galenåpannorna igen :D

Eftersom lördagen bjöd på jobb fär båda mig och Nina så drog vi oss alla hemåt när restaurangen stängde.

Lördagen var fullt ös från start med lönehelg i Stockholm... need say no more!

Åkte hem till en ledig Fredrik och min kära bror och brorsdotter kom på besök, det blev lite bebismys fast lilltjejen var förkyld och lite trött så medan bror fick en 3D-visning roade vi oss med hallspegeln!





Efter en strålande kycklinggryta med spiskummin var det dags att ladda om och efter lite smink, vitt vin och klädbyte var jag redo för kvällen. Jag tog mig en flaska vin och gick över till Marie, där hon och besäket Mike (det var Mike som var på besök i augusti förra året då jag hittade en badboll på Desbaser ... ...)

Vi drack vin, kaffe & Baileys och spelade musik innan vi drog inåt stan. Började på Mosebacke & Södra Bar där vi blev allmänt chockade över musiken, folket, FOLKET och folkets kläder & dansstil - som ni förstår så lämnade vi stället rätt snabbt. Till skaran hade nu Maries Simon och hans kompis Ola sällats.


Mike


Stina & Marie


När min bror skulle gå på lördagen visade det sig att KÖTTFEN hade varit förbi... utanför vår dörr stod en fin liten present. ÄLG !


till älgen serverades en finfin rotfruktsgratäng och av skyn gjordes sås som fick det där lilla xtra med hjälp av Vinbärsgele från Pontus & Johanna !

det är sådär oerhört synd om oss nu igen!!

TACK älskade snälla feen för älgryggen !
tanken är att vi ska orka glass strax... hmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar