tisdag 22 september 2009

dagen

Idag på tunnelbanan höll jag på att explodera i raseri, var tvungen att bita mig i tungan för att inte be dem hålla käft & dra åt H**VETE. Rusningstid på tunnelbanan, alltså väldigt mycket folk i rörelse och de flesta stressade. T-centralen dessutom som genomsyras av dålig stämning och ångest... tåget mot Skarpnäck kommer, jag och många med mig går på, dörrarna stängs, utom längst bak där någon jeppe står och håller upp dörrarna för polarma i rulltrappan!!!
Tjejen som kör tåget ber dem släppa dörrarna så tåget kan fortsätta och undvika onödig köbildning i tunnlarna. Hon tar sen till orda då tåget är i rullning och förklarar boverkningarna av det inträffade. Då uppenbarar sig idiot ett, två, tre & fyra - som dessvärre satt bakom mig :-( (jag satt i första vagnen!) inte nog med att de var högljudda, de satt och drev med & förolämpade tjejen som körde grovt. Svensk som jag är så teg jag, ville inte riskera bli lynchad av fyra uppenbara idioter. Jag blir så arg, de förpestade hela resan hem.

Glad då att jag kan komma hem till kärleken som har middan klar! Dessutom ska jag få dessert :-D annars är det mest packning på schemat, för i ottan på torsdag drar jag och en del av resgänget till Berlin!!

ser väl lovande ut?!

kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar