fredag 18 september 2009

Vecka 38

Fredag, äntligen fredag!
Det har varit en lång vecka, en vecka fylld av intryck, kunskap, ångest och glädje!
Jag har jobbat mina första fem dagar på nya jobbet. Skräckslagen varje morgon, ångestfull varje kväll (fråga Fredrik för den hemska sanningen!) det HAR varit jobbigt. Bara ett år sen jag gick igenom liknande känslor... att inte kunna något alls. inte känna någon endaste. att vara sämst...
Det tar sig dock, för varje dag ser jag mina egna framsteg och igår var första dagen som jag kände mig stolt! Jag klarar egna kunder, jag klarar mig själv!

Jag har otroligt mycket att lära om sortiment och material, men snart kan ni fråga mig om diamanter -briljant eller princess-slipade samt dess carat! En vacker dag kära ni kan jag säkerligen mer än fem priser i huvudet ...
Det är nämligen så att inga priser är utsatta i butikerna. Behöver man veta pris frågar man oss... hur tror ni då denna katalog/register över smycken är indelat!? efter namn? bokstavsordning? pris? uppdelat örhängen/armband etc? NEJ NEJ NEJ, utan helt och hållet efter den ordning de har tillkommit! Det är INTE logiskt och kommer aldrig bli logiskt 2009 - för mig. TRO MIG!

jag har dock hitta många fina favoriter och jag jobbar hårt på sparkontot då finaste maffigaste ringen rockar loss på 890 000 kr. som hittat! (kan hända att jag börjar med något aaaaningen billigare!)

Gångna veckan har ju inte bara återinfört mig till arbetslivet, den har bjudit på diverse andra trivsamheter också :-D
tex bokade min far in mig & Fred för två veckor sen, för att fira något tillsammans... detta skulle ske tisdagen den 15 september på en adress i gamla stan.
Tisdagen dök upp och vi mötte upp mamma, pappa, Anders & Pernilla utanför Von der Lindeska Vavlet på Västerlångg. i Gamla Stan. Väl inne serverades vi en smarrig trerätters samt anledningen till firandet.
Min kära far fick sitt bolag registrerat den 15 september för exakt 30 år sedan!! (alltså 1979) Detta har alltid varit en speciell dag i pappas liv och han ville dela den med oss! Väldigt trevligt och väldigt gott, tack söta! jag, bror & Pernilla hade olika teorier om allt från storvinst på lotto, omgifte (mamma o pappa då!) förlovning (jag o fred eller anders o pernilla) etc...

Såklart ska ni få veta vad jag åt... började med en liten skagentoast, fortsatte sen med hängmörad biff m bearnaise samt en prima irish med hemgjord choklad-tryffel till efterrätt.
Strålande strålande bra!


Pernilla äter choklad medan pappa & jag avnjuter varsin irish -såklart!


Älskling tog vaniljglass med varm hjortronsylt


Mamma & Anders med ett glas grappa



Nu ska jag ansluta mig till kärleken i köket och faktiskt baka muffins! Kvällens sista "måste" sen blir det glass och rödvin i soffan. inte helt fel alls!

AMOR VINCIT OMNIA

ps. för er skadeglada kan jag meddela att jag lyckades med det omöjliga... vi har tre knappar i kassan. en öppnar dörren, en kallar på hjälp i bakutrummet, den tredje... ... ... ... den tillkallar polis. Kan ni gissa vilken jag valde?? hehe, 3,5minuter tog det så var de där. piketbuss med åtta inte speciellt glada poliser. just där & då kände jag mig KATASTROFALT misslyckad... enda trösten var att det var åtta solbrända, vältränade kill-poliser :-D ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar