söndag 25 september 2011

Isabella Sofia

Ibland får man post som förvånar och glädjer lite extra, för några veckor sen kom en inbjudan till ett dop. Inbjudan kom från min kusin Marlene. De flesta som känner mig vet knappt att jag faktiskt HAR en kusin, men det har jag, på mammas sida finns morbror Peters dotter Marlene, ganska precis ett år äldre än jag. Vi lekte lite när vi var små, träffades på landet mestadels men var enligt ryktet ruskigt vilda ihop (hade troligtvis fruktansvärt roligt!) och lektillfällena blev få. Sen ville väl inte ödet att vi skulle ses så mycket, alla har vi olika familje och släkt-realtioner och vi har aldrig umgåtts mycket med morbror & då han och Marlenes mamma skildes så blev det som det blev. Vi har setts på nåt bröllop och senast på mormors begravning

Extra skojigt då att Marlene nu tagit första steget att lära känna varandra igen!
Med Fredrik på smedjehelg, Pernilla med långväga besök och mamma o pappa i Scotland tog jag, brorsan och Hedda och representerade familjen på dopet. Dopet var ute i Gustavsbergs kyrka och efterråt vankades det fika hemma i Saltsjö-Boo, dessutom i strålande fint höstväder.

sötHedda in action i kyrkan

Christian, Marlene & Isabella

Hedda gillade Isabellas rum enormt mycket :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar