lördag 24 september 2011

Lunch

Det blir ju inte värre än man gör det... Tog en promenad ner till sickla för att få motionen och begränsa inköpen (allt måste kunna bäras hem, uppför hammarbybacken)

Sickla var som vanligt en barnvagnskavalkad och kanske liite stökigare än vanligt denna löningslördag. Jag höll mig på min kant och lykades få ihop vinterjacka, hårtork, klänning o strumpor innan ica... Det kanske kan tyckas av vissa (fredrik) att jag "passar på" när jag är gräsänka, men inspirationen kan jag inte styra över :) alltså sitter jag på balkongen i solen o knaprar en liten sallad med riktigt buffelmozzarella o lite cerano och smider planer tillsammans med favoritkokboken. Kvällen kommer bjuda mig på öppen lasagne med portadella, spenat o ricotta.

Efter lunchen väntar en latte o lite läsning i otroligt fina "mina drömmars stad" (varför var den inte såhär fin för 15 år sen då jag försökte senast?? Kan det vara åldern... ?!) i solen, innan tur i skogen. Jag ska se om nacka reservatet bjuder på någon svamp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar