söndag 4 september 2011

naturen bjuder

Hemma igen, söndag och seg. Febern har nog övergett mig men halsen är några nummer för tjock... MEN, omgiven av svamp, kryddor och med chips som bäntar ska jag icke klaga.


Vi plockade en hel del svamp i helgen, tvåtimmarsrundan igår gav oss en rejäl risotto till middag med suveränt grillad karré. dessutom har vi ikväll ätit en ny variant av svampmacka med lök, persilja och västerbottenost och utöver detta har jag frusit in ca 600 g gula och 400 g blandning av rödgul trumpet och trattisar :) suverän utdelning helt enkelt!








nya svampmackan, REKOMENDERAS VARMT!!

Innan avfärd skördade jag lite färska kryddor ur tunnorna, tog ungerför hälften.... så ni kan ju förstå det växer som ogräs! Från vänster: salvia, mynta och persilja.





väl hemma igen har jag fryst in tre frp persilja och två mynta samt som ni ser hängt salvia på tork i köket. dessvärre är vårt kök inte speciellt torrt... det är mest kallt och fuktigt.

men framtiden lär utvisa om detta funkar, skojigt är det iallafall.


Vi krönte svampmackan (som ju faktiskt bara var den lilla förrätten) med en nässelsoppa. sjukt gott, sjukt nyttigt och sjukt snyggt. bilder på detta mästerverk kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar