tisdag 26 maj 2009

likgiltig

Jag hade en plan idag. En plan för min lunch och vad den skulle innehålla i form av mat, upplevelser & shopping... den planen raserades när min chef ringde. Det blev sushi istället för resterna från igår & istället för att jaga byxor och ballerina blev det dåliga besked ... ... ...

1 juli gott folk är jag arbetslös. det suger! verkligen!!

inte helt oväntat dock och mina reaktioner uteblev. Känner mig faktiskt mest likgiltig.

Eventuellt finns en lösning inom företaget, en lösning som innebär lägre lön, mindre tid och mindre ansvar. En lösning som tar mig från Nybro. En lösning som eventuellt kan leda fram till annat i höst men inget säkert & inget kan jag lovas!

Men kanske ska jag plugga? jag söker andra jobb. kanske ska jag hänga mig kvar i hasorna på jobbet & hoppas på bättre tider, nya lägen & TUR. Hur som helst är jag inte kvar på Nybro 1a juli.


Tack Helenah för att jag fick ringa & ordbajsa lite, det hjälpte.
När jag kom tillbaka till butiken efter lunch med beskedet om min sorti sa min säljare att hon nu inte ser någon anledning att vara kvar då jag försvinner! SÖTAST!
För kvällen finns också planer, planer som chefen inte lyckats rucka - det ska drickas ett glas rosé med tjejerna i butiken (fast ute på lokal!). Ska bli väldigt trevligt & vi hoppas på sol -dystra prognoser till trots.
Imorgon ska jag baka :-D

sorti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar