måndag 19 april 2010

mitt nya projekt: få hem mamma & pappa !

Jahaja, askan den sprider sig fortfarande som en löpeld över Europa och påverkar hela världen. Inte för inte man börjar fundera (återigen) över världens vara eller icke och hur vi lever och behandlar & utnyttjar vår fina planet. En vulkan är en vulkan och kanske inte påverkas i första ledet av saker vi människor gör, men det är ett effektivt sätt för jorden att påminna OSS om vad DEN kan göra...

Dessutom blir man smärtsamt påmind om människans hemska natur... som en sån sak att hotellen i vissa storstäder chockhöjt sina priser - det är så ... jävla simpelt! men det är den värld vi lever i, kapitalismens jäkla verklighet.

Att flygen inte går genom/över Europa påverkar allt o alla och jag har kollegor som hade en intressant resa hem från Milano, det var buss/tåg/båt genom Europa för att komma hem igen, som hon beskrev det: vi åt frukost i Italien, lunch i Schweiz, middag i Tyskland och på väg till Malmö hoppades de innerligt att sista bussresan till Stockholm äntligen skulle innebära egna sittplatser...

Tina den lilla pinglan sitter fast i Berlin & en av mina brors vänner är strandsatt i USA. Våra kära vänner Sven, Linnea & Selma-Lou fick åka till exotiska Göterborg istället för Italien i helgen:-D

Sen igår söndag har jag försökt lösa hur jag ska få hem mina kära föräldrar... Ryanair är kanske inte mest kända för att hjälpa sina resenärer så jag har letat alternativ! Hade vi varit utan vulkanutbrott hade de landat planenligt redan imorgon. Nu blir deras semester med all sannolikhet aningen längre, OM läget är bra på torsdag har de ombokade flygbiljetter med Ryaniar. OM askläget är oförändrat på torsdag har jag bokat biljetter till Arlanda m Ving på lördag. OM askan ligger tät även då så ligger ett stort ansvar på Ving att få hem dem med alternativa medel!!

Mamma & Pappa verkar dock inte helt bedrövade av sin förlängda semester och längtar nog egentligen bara hem för att träffa Hemlis... ;-)

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar