fredag 13 augusti 2010

FORMEX

Formex hösten 2010.

Charlotte, Anna & jag möttes vid halv tio och satte av mot Älvsjö. Rejält med folk strömmade precis som vi ner mot mässhallarna men köerna var inte alltför grymma. Väl inne var de första vi såg Simon & Tomas och de såg rejält bistra ut... sen sprang vi på Camilla, vår gamla marknadschef på DesignTorget som numera jobbar på Älvsjömässan!

Viktigaste och roligaste hallen för oss var B och den tog några timmar! hittade VÄLDIGT mycket vi redan har! men en del fiffiga saker som vi tycker vi kan ha! vi hittade några nya snygga väggklockor, smarta mugginsformar i silikon OCH snygga färgkombinationer, lampor och så lite spel och en & anna bok. Sen hittade vi massor som VI personligen vill ha!! lampor, möbler, prylar, smycken....

fotade inte alls så mycket som jag velat, kändes inte alltid tillåtet... första bilden är till mamma faktiskt till mamma ;-)


samma företag som gör de söta tomtarna hade gjort små filthattar till kottar som hängen i granen. Inget nytt kanske, men väldigt sött!! (ja det var en hel del julgrejer!)



dagens tuffaste lampa! The Dinosaurlamp. GE MIG!!


hittade en snygg upphängning av våra snygga RED LIGHT-lampor. om ngn vet var man hittar upphängningsanorndningen så meddela gärna mig!

Efter flera timmars vandrande upp och ner i salarna på mässan fick vi nog och dagen var slut.
Jag hann en snabb sväng ner till Sickla också & TOKfyndade på HEMTEX... de var halva priset på REApriset. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar