lördag 18 december 2010

pysselkväll a la Stina

en lördag kväll med extrem rastlöshet och julkänsla resulterar i pyssel, pyssel, pyssel & pyssl. Detta självfallet till tonerna av musikhjälpen på p3 som är typ det bästa som händer på radio på hela året. te dricks förståss, har ätits chips och ischoklad och sen hittade jag PEPParkaksburken...


lite motivation till tjejerna på jobbet på måndag!
FYI så kallas jag PEPP på jobbet, jag har gjort finfina knallröda PEPPknappar till tjejerna tidigare & nu inför sista underbara hysteriska veckan innan jul blir det självfallet PEPParkakor... :D


hela pysselbordet. julklappar till personalen samt pepparkakshus för tillfället.


såhär ska INTE en fin pepparkaka se ut... den gröna glasyren verkar aningen lös!


ett hus att sätta ihop. som motsats till riktiga modulhus sätts det färg på huset innan det sätts ihop...


& så här kan det bli! observera granen på "baksidan" av huset samt hjärtat på dörren som jag är extra nöjd med. imorgon ska huset sättas ihop. då kommer även skorstenen samt non stopen att sättas på plats.
Imorgon är det också dags för jullunch hos ChrilleMarre och det ska bli jäkligt trevligt o gott. Det var nog två år sedan det blev av senast. Förra året uteblev då Pierre gick bort alltför tidigt och Marianne & Christer spenderade julen hos Madelaine o pojkarna. Även i år kommer de fira julen där & vi är väldigt glada över att vi lyckas klämma in lunchen nu i helgen!
inte nog med jullunch så väntar också kola-tillverkning :) och så hustillverkning då!
nu tror jag kanske att det blir lite brodering innan sängen väntar.
over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar