fredag 7 oktober 2011

matfetischist - javisst

Kanske är det i brist på annat. Kanske är det mörkret som påverkar oss likt fullmånen påverkar varulvarna eller är det kanske helt enkelt för att det är så satans gott... ?! Mat, är hursomhelst något vi gillar, ägnar oss åt och uppenbarligen har en fetisch att fota. Det har gått så långt att matlagningens tidsplan ruckas eftersom varje steg måste förervigas, man märker det mest på Fredriks blogg http://inteenblogg.blogspot.com/ men det har som ni säkerligen redan märkt smugit sig in även här.


Så sitter man här igen i köket med fredagsdrinken på bordet och älsklingen i full färd med att tillaga kvällens läckerheter (läs pilgrimsmussla med avocadokräm o rostad levain som följs av schnitzel med rösti och som kronan på verket väntar dessert från Gunnarsson på Götgatan - allt detta kommer troligtvis dyka upp i bildform senare ikväll) sitter och försöker sammanfatta och landa efter veckan som gått.
Rörigt på jobbet har det varigt, men mestadels bra. En sk. LIA-praktikant (LIA står för Lärande I Arbete) ska vara hos mig/oss i sju veckor och efter förra årets katastrofala praktikant var jag lite skeptisk. Men Märta är GRYM! efter en dag satt kassan, sortiment och jargong som en smäck. dessvärre har hon just nu övertaget i vår första Wordfeud-match. damn you woman!!!


Tittade igenom mobilen på jakt efter veckans bildskörd och döm om min förvåning när den enbart bestod av - ja ni gissade rätt - matbilder! så, kan inte annat än kaptilera för min fetisch och bjuder här på min vecka i mat.


 inte fy skam i matlådan

förra lördagen hann jag med bondens marknad på lunchrasten, älska!! broccolin, tomaterna och den magnifika mangolden köptes där.  Nedan ser ni resultatet av råvarustageandet...

söndag och hemgjord pizza. L-O-V-E-L-Y

inte nog med att det var kanlebullens alldeles egen dag i tisdags så bidde det bulle även fredag (idag) eftersom den mest ivrigt hängivna bulltjejen var ledig i tisdags... så Sandra och jag hade bullfika i Ringen idag.

 fredagsdrinken börjar bli tradition och då måste man fylla på med flytande råvaror också... Kan erkänna att det var evigheter sen jag köpte alkohol på systemet, men idag blev det storhandling.

 och drinkarna bidde fina och starka

och här har vi mästerkocken tillika mäster fotografen i full färd med att förbereda förrätten och som ni ser är fotograferingen en viktigt del i det hela...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar