tisdag 25 oktober 2011

one week to takeoff

Om en vecka sticker vi. Om en vecka ska jag anlända en ny kontinent, ett nytt land, en ny stad. en stor stad! Om en vecka bär det av till New York. Jag har de senaste veckorna plöjt mina två gudieböcker och dessutom haft koll på diverse utskrivna tips från såväl kollegor som tidningar och jag slås hela tiden av hur STOR den där stan verkar vara...

Börjar fundera på det där med packning... hur stor väska kan man ha och hur lite kan man fylla den på ditvägen. ni som känner mig och som någonsin rest med mig VET hur svårt jag har för att packa lagom. Finns det plats får mer åka med helt enkelt. Men nu måste jag hejda mig - sägs att New York är en bra stad för shopping...

Annars, vad gör man då i New York... vi ska väl mest insupa atmosfären och titta på folk kan jag tänka, men lite shopping lär det bli, lite turistigt ska ses - såsom High Line, Central Park, Brooklyn Bridge, Ground Zero för att nämna några. Vi ska äta massa mat från HELA världen, dricka en o annan latte och gå, gå, gå och gå.




Pass: check
Dollar: check
Guidebok: check
Resefeber: svagt check

2 kommentarer:

  1. 3 bra tips:
    1. Köp tunnelbanekort kostar 27$ för en hel vecka obegränsat. Helt klart värt pengarna. Går att fås i de flesta automater med med betalkort. (enkel resa och bara giltig 1 gång kostar 2.70$)

    2. Ta med mindre än vad du tror att du behöver. Mycket mindre - så har du ytterligare en bra ursäkt för att shoppa! Du kommer att fylla väskan på väg hem och då kommer du att svära över att du packade för mycket med. ch gå till Macys - där ska du också gå till infodisken och få turistrabatkort som gällr under hela tiden du är där. Tror det är 5 eller 10% man får.

    3. MAD-museet ( http://www.madmuseum.org/ ). Beställ bord med utsikt på restaurangen (http://robertnyc.com/ )läcker mat!! samt fantastisk utsikt över central Park. Samt att mussét är riktigt bra och spännande.

    SvaraRadera
  2. tack söta rara! printar ut och tar med till planeringsmiddagen :) kramar

    SvaraRadera