söndag 22 april 2012

Strömstad


Äntligen var det dags! Fredagen var bortbytt och vid åtta rullade vi iväg mot Nina, Fredrik & killarna i Strömstad. Sverige bjöd på snöblandat regn som strax efter Karlstad övergick i rent regn... Efter en svajig slutspurt (det är klantigt att glömma tanka...) som tack o lov slutade i lugn och ro hos med tacos hos familjen Fast. Sen dess har vi blivit bortskämda konstant !!



Vi besökte en av de största godisbutiker jag nånsin har sett ! Roligt nog så köpte jag och Fred inget godis alls... det blev lite overload! Pojkarna köpte desto mer & om jag ska va helt ärlig så hade jag två bitar i Melvins påse, en lakritsfisk och en lakritsslant. det räckte gott :)

bara i Strömstad går en marschorkester tre varv i bostadsområdet som om inget vore udnerligt... jag tyckte det var lite underligt, men imponerande, det var ganska kyligt och de höll på ett bra tag. Troligtvis hade de bandcamp nere på gymnaiset nedanför området.

För att göra lite plats inför kommande skaldjursfrossa tog jag & Nina en liten promenadsightseeing runt Strömstad City, en liten runda på drygt 6km. det var väldigt trevligt och väldigt skänt bortsett att min nacke och rygg bestämde sig för att dra ihop sig och låsa sig :(

hamnen

porten ut mot Kosterhavet


bara solen som saknas i denna idyll!


nere i hamnen stod en man och fiskade och hade redan dragit en torsk. TORSK!
Fredrik ångrade sin catnap litegrann när jag visade denna... if you snooze you loose!


så här utslagen var han - istället för promenad och torksfiske i hamnen...

Väl hemma igen var det strax dax - frossa!
Fredrik F bjöd upp en mastig mängd havskräftor - båda burfångade STORA och aningen mindre trålfångade och räkor. Helt sjukt gott var det och helt SJUKT mycket var det!!



fina Nina med en av de stooora!

man kan ha det betydligt sämre!!

Fredrik jonglerade lite med köttullen efter middagen, köttbullen heter också Malcolm och är snart sju är gammal.

VI har verkligen blivit bortskämda i helgen och hoppas verkligen att vi får möjlighet att komma tillbaka till detta finfina pensionat Fast ! Om inte annat så måste ju Fredrik & Fredrik försöka ta revansh i Alias - eller ger ni upp??
Nina, Fredrik, Milton, Melvin & Malcolm - tack för en suverän helg & kram på er alla !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar