lördag 26 maj 2012

Mangiare a Venezia


Mat är ju förträffligt trevligt!
vi gillar mat och som bekant även att fota mat, så här kommer ett urval av allt det goda vi åt under våra dagar i Venedig. 



ute på Burano åt vi lunch och detta är varmrätten, grillade jätteräkor, jag åt med sallad och Roffe med pommes. Brita och Anders åt en härligt gråsvart bläck(fisk)risotto, dock missade vi att fota det och även Fredriks pizza.

Torsdag kväll åt vi på en av Brita & Roffes favoritrestauranger och jag förstår varför de återvänder varje gång de är i stan. Till varmrätt åt Anders en grönpepparstek & vi andra åt fisken nedan, en Turbot med helt suverän ugnspotatis med rosmarin och spenat. Helt otroligt gott i all sin enkelhet!



middagen avslutades med lite olika desserter, alla lika vackra. Jag kalasade på en sjukt mastig chokladtårta och självfallet dracks det limoncello till detta!

Fredag lunch och mitt tjat om pizzerian på torget gav utdelning :)
jag fick äntligen min mozzarella och det med råge och efter det självfallet en piza med salami! De andra åt en superb bruschetta följt av pizza.





Sista middagen åt vi på hotellets restaurang, sjukt jäkla god mat och förrätten var så otroligt läcker så jag saknar ord. Lardolindad jätteräka med avokado och kapriskräm samt någon typ av ost, se bild nedan.
Detta var helt fenomenalt!


till varmrätt åt jag en riktigt fin havsabborre med friterad vårlök och tomat. Även detta suveränt gott men svårt att mäta sig med upplevelsen av förrätten. Avslutade kvällen med chokladmousse och - limoncello förståss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar