söndag 17 januari 2010

NALEN dinner

invigde Eat Sweden-året med en trerätters på Nalen med Per & Ellen.
Jag började med svenska klassiker till förrätt, fortsatte med det rökta vildsvinet och avslutade med en suverän chokladkaka med grädde, detta med en flaska rött vid min sida :-D

Det var väldigt trevligt och jävligt gott och hoppas på fler Eat Sweden upplevelser i samma stil under året!

Idag har jag jobbat och det var extra tungt då vi vart en kort i bemanningen... blev en bra dag trots allt. Hade besök av mamma som valde ut nya saker till födelsedagspresent! Efter jobbet drog jag mig hemåt till Fredrik och väntande lammkotletter...
en suverän liten potatisgratäng och grönsallad till ovan nämnda kotletter blev en strålande lördagsmiddag tillsammans med en flaska rött. Lagom till desserten (glass) fick vi sällskap av Marie & ytterligare en flaska rött och ungefär där är vi! ( å kanske lite rom... )






Imorgon väntar omvälvande äventyr :-D
kram å godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar