torsdag 28 januari 2010

tungt vitt dun

det har snöat i Stockholm i mer än ett dygn nu, ett ständigt fallande vitt dun. Vackert så det nästan är smärtsamt men det saktar ner ett motsträvigt samhälle. ett vitt täcke täcker en civilisation som inte har tid att sakta ner. Tunnelbanan gick imorse -men lite långsammare, folk kör bil -men lite långsammare, folk prommenerar men långsammare eftersom inget annat är möjligt... dock är inte människor glada! Ingen ler, ingen har överseende med att tågen kör långsamt, ingen har överseende med att den något äldre damen som ligger framför i spåret på trottoaren inte kan hålla tempot.
Vad har hänt med tiden, glädjen och livet?
jag har ingen aning - så om någon vet... let me know!


idag har varit kakans dag, kakor och te i massor för att hålla värmen och humöret på topp och på något sätt en vettig sysselsättning. Jag är dock lite stolt över att jag faktiskt har hunnit med två arbetsintervjuer och ett utvecklingssamtal idag. Jag ska allt visa dem ...

igår träffade jag en hel drös med folk som efter bara en timme hade gett mig mer energi än jag kunnat drömma om. människor med bra energi, människor som faktiskt saknade mig, tycker om mig och vill mig väl. En helt annan energi än den som omger mig dygnets övriga vakna timmar & det fick mig att inse vikten av det här, vikten av att läget måste förändras radikalt och snarast! helt enkelt innan jag tappar gnistan fullkomligt.

Så håll mig en tumme och skänk snälla tankar så ska vi nog kunna vända det här vraket på rätt köl igen, jag har ju redan börjat kantra ;-)


ps. kom hem ny älskling jag saknar dig och fryser lite

2 kommentarer:

  1. Tiden, glädjen och livet fryser också. Därför folk är sura hela tiden, det är ju så förbannat jävla kallt! Och ganska mörkt dessutom.

    Ska vi leta "nytt läge" tillsammans? Jag har blivit "dumpad" - inte av min kärlek men av min arbetgivare. Sista anställningsdag 31 mars. Tills dess ska jag ha något nytt. Du med kanske?

    Många kramar

    SvaraRadera
  2. mmm, men det som förundrar mig är att folk liksom inte vänjer sig... kan ju vara föga förvånande att det snöar o sverige - eller?!

    men vännen, varför dumpad? nedskärningar? jag är igång och söker för fullt. kanske kan vi ta en fika eller middag snart igen och prata strategi, drömmar och planer!!?
    stora varma kramar /Stina som just bokat solsemester :-D

    SvaraRadera