onsdag 26 januari 2011

månadens goda gärning

ÅH, det är så bra att det känns så bra!

Var på filmstaden Söder nyss och hämtade ut kvällens biobiljetter till hela jobbgänget och av de tio vi hade blev det två över... vad göra när sista datum dessutom är idag!?

JO, då tar man inspiration av Hanna Hellquists nya program på SVT - jakten på lycka!
Alltså stegade jag fram till det äldre paret i kassan bredvid mig som precis bett om två biljetter till Änglagård 3 klockan tre & frågade om jag kunde få bjuda dem på bio!?
De blev så glada!!!!! :O

när jag helt hög på lycka stegade därifrån med ett leende som nuddade båda öronsnibbarna hörde jag att de pratade om mig, även killen i kassan var glad! tydligen sällan någon av dem träffade så snälla och trevlig människor som just idag & att "sånt här händer ju aldrig"

Inte nog med att jag gjorde min egen dag, så gjorde jag det äldre parets dag och jag är rätt säker på att jag även satte ett stort leende på kassakillens minne av idag.


Så för er som inte förstår hur Hanna Hellquists program kommer in i bilden, kan kolla avsnitt ett av Jakten på lycka på SVT Play & lyssna XTRA noga när anonyma klubben dyker upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar