lördag 22 januari 2011

Paris - en dag på stan

Torsdagen och första och faktiskt den enda dagen i Paris - eftersom dag två var vigd åt mässan. Började med en strålande frukost :) sen tog jag mig ut på stan tillsammans med Antoine, Anna & Isabella med en hel lista på aktiviteter från Lasse. Målsättningen med dagen: se oss runt och leta efter framtida potentiella produkter. jag kan lova att vi var möra efter 8 timmars konstant gående.


frukosten


Notre Damm by day


solen bröt fram över floden - vårkänskor indeed!

min grupp för dagen : Anna, Antoine & Isabella





hittade en massa underbara små vintagebutiker - dessvärre öppnade de vid ett (!) och vi var ute på stan i dessa imråden redan vid tio... bummer!!


en underlig trend i hela stan var alla uppstoppade djur... här har vi en räv med en nötskrika i käften.

det sjukaste: ett hästhuvud! på fullaste allvar... denna aningen ovanliga väggprydnad blir din för enbart 6400 euro.


utanför trendiga Merci


fik och bokaffär på Merci med enbart secondhand böcker. tyvärr hade vi inte tid för en fika här (Och hade inte hittat något vi kunnat läsa...) men det var jäkligt läckert och mysigt!


ytterligare uppstoppade djur...


ett rådjurskid som ligger o sover på en filt. makabert?!


Paris moderna Museum: Centre George Pompidou.


Louvren


närmre än såhär kom vi inte Eifeltornet!


tog en behövd kaffepaus efter lunchen (som man kan se under inlägget Restos á Paris)
en irish coffe med 80% whiskey och en crepe med nutella räddade humöret, energin och dagen!

på vägen hem tog vin ett glas Moet på en uteservering


med hjälp av varma kläder, lite vilja och värmelampor kändes det nästan som vår...
Kväll & middagsdags och det var bord bokat för oss alla på La Coupole. Där väntade något väldigt trevligt!



interiör på La Coupole


Lasse gillade skaldjursplatån


SÅ OTROLIGT GOTT!!!!
dessvärre åt jag SÅ otroligt mycket att jag inte fick någon sömn. (efter denna platå serverades vi en kräftsoppa, pilgrimsmusslor med svamprisottot samt en FANTASTISK chokladfondant eller som det heter i Wien - Mohr im hemd! allt detta återses under "Restos á Paris")
Men det var det där med sömnen... jag trodde ett tag att någon lagt något i min coca cola som jag avslutade kvällen med... mitt hjärta gick på speed och jag kunde inte somna, efter två ågestladdade timmar väckte jag min roomie Charlotte. Hon tog min puls som var rätt normal, men mitt hjärta fortsatte skena. Underbara Charlotte hölls sig vaken med mig ett tag och konstaterade att hennes mage var in motion -lite som när den inte är helt nöjd. Med tanke på den mångd skaldjur vi gladeligen glufsat i oss var detta inte helt konstigt. Jag mådde aldrig dåligt men min mage var uppblåst och jobbade stenhårt & kroppen pumpade adrenalinet hårt runt runt runt. Jag slockande nån gång runt fem (efter fyra timmars snurrande) och var inte helt pigg vid åtta när klockan ringde. Blev väl omhändertagen under hela dagen efter på mässan och har nu, lördag, ätnligen fått sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar