lördag 11 juli 2009

äntligen landet


Jag har årets mest fumliga och klantiga vecka, igår krossade jag ett glas, hällde ut nästan 3 dl grädde över diskbänken och idag glömde jag mobilen i Stockholm och har hunnit sprätta löste över mig själv, vattenkokaren och halva köket...


Efter en superb grillmiddag tog vi en promenad för att titta på båten, dock blev nyckeln kvar i huset (me again!) så vi fick spana genom gallret i grinden... men där är den, läääängst bort till höger, fören syns litegrann!





smultronen smakar precis som dom ska även i år!




det må bara vara den 11 juli men har de rapporterat i DN att experterna hittat litervis med de gula godbitarna kan ju vi inte vara sämre. Bevisligen har jag inget minne för tillfället, men näsa för kantareller har jag tydligen. Jag hittade de första två och blev SÅ glad.
Vi hittade en del till och det blev superb macka med smörstekta kantareller och persilja från landet här utanför. (datorn här vägrar ladda upp den smarriga bilden så den slipper ni)
Nu sitter vi och lyssnar på Dylan och hoppas att MaPa dyker upp i mörkret när som helst... any minute now... kanske... eventuellt... jaja -snart nattinatti!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar