måndag 6 juli 2009

På plats

ojojoj, vilken hård helg!
Jag har numera ont i muskler jag inte visste jag hade :-D
det blev en lång hård lördag, vi lämnade Stockholm klockan 8.00 och styrde mot Uppsala där det hyrdes bil och började bäras, bäras och bäras !

Vi fick hjälp av Kalle, Pontus och även Mattias och hans tjej kom förbi och bar ner grejer. Dessvärre lyckades vi inte locka med nån av dem till Stockholm så vi drog iväg själva...

Vi kånkade upp alla Fredriks grejer själva och fick sen sällskap av Henke lagom till lunchen. Sen var det dags för min lägenhet... Fredrik hade 15 kartonger, jag hade 30. jag har också en soffa som väger bly och då menar jag BLY! sängen vägde också en del bly och dessutom är de ju förbannat otympliga! Vi var alla genomblöta och helt slut och ville helst låta allt stå i bilen och gå och sova... men skam den som ger sig!

För att höja moralen och energin kom Lisa (Henriks fru) med fika som avnjöts på trottoaren utanför nya lägenheten. Sen bars det lite till innan vi släppte iväg Henrik och Lisa.

För att göra dagen aningen roligare åkte vi tillbaka till min lgh och tömde den lite mer och hamnade ju stillasående i lastbilden under skyfallet som såg ut att dränka det mesta i omgivningen...
sista lasset bestod av växter, mat och div lösa saker som lampor, dammsugare etc och var snabbt uppburet.

Medan Fredrik körde bilen tillbaka till Uppsala hann jag fixa ordning soffan, bäddade sängen, packade upp den mat som fanns och det porslin som behövdes för en middag och upptäckte att kvällens middag blev (trumvirvel) råris och fiskbullar! med rödvin ;-) verkligen ingen smaksensation! dödströtta landade vi i soffan med ömma muskler.

Söndagen sen bjöd på... lite mer bärande! (behöver jag säga att jag hatar det nu!)
Maria & Eric kom förbi med muffins och det blev lång skön fikapaus med dem, sen packade vi upp lite innan det var dags för Sickla med besök på både Fredells & Willys.

Nu har jag börjat strukturera upp flyttkartongerna inne på kontoret. Ikväll ska jag till IKEA :-D
over and out for now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar