söndag 26 juli 2009

Sommarfest anno 2009

ojojoj, det blev ju fest i år igen! det har varit suveränt och inte en droppe regn :-D Först på plats var Marie, Faster & Fredrik som kom fredag dag och vi bakade... blev sisådär en 102 muffins och två margaretakakor. Vid halv nio blev det en sen middag och kom gjorde Linda & Rolf och mat har sällan varit så gott som då!

På lördagen fortsatte vi med diverse sysslor och dukning, drinkblandning, sängflytt och pyssel & plötsligt var klockan halv två och Eddie, Martin, Hugge & Marianne dök upp sen rann det bara på. Vi blev 37 personer till sist. sammanfatta kvällen med ett enda ord....?! : PARTY!


Hammocken på plats och i den lite gäster; Martin, Marianne, Marie, Fredrik & Eddie


Linda, Rolf och pappi



Pernilla utsattes för första festen, klarade det galant! här med bror min


En hel drös människor redo för skål



Ena halvan av mammas fantastiska buffé: böckling, kokt potatis, laxpaté med romsås, potatissallad, rostbiff i smarrig (italiensk) marinad, italienska köttbullar med het sås, sallad, svamppaj, osar, frukt, bröd ... etc etc



Karin, Micke och Nellie var med, galet söt unge och förstås även föräldrarna... spänd väntan på "badbollen" som väntas komma 18e november! GRATTIS :-D


Fin-maar



Självporträtt på oss är ett måste, här nere på bryggan i solnedgången. Fantastiskt fin kväll



När solen gått ner vart det för kallt och myggigt för kjol så jag bytte om till "them BIERtrauzers" mycket populärt hos flera festprissar :-D god öl var det också
Här sällar jag mig till gänget som spelade kubb och även Harpa -nytt för i år.

Lite härlig jam-session på nattkvisten. George med gitarren, sen kära far, Kjelle och Chrille.
På natten serverades det även smarrig kokt korv och d två sista festarna har jag hört slogs om en salamimacka i köket innan de knöt in strax efter tre... sköna tio timmars fest är det! jag ska inte nämna några namn men Ann & Eddie... smakade salamimackan bra??
TACK alla och då framförallt min kära mamma Ann för en strålande dag och kväll.
pöss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar