onsdag 15 juli 2009

kvällsaction!

Fredrik har börjat på sista boken i triologin av Stieg Larsson och har läst, läst och läst idag. Sen Sanna & Jonas åkte vid halv tre har han inte sagt mycket, 200 sidorhar han slukat hittils idag och läser ännu (23.00)

Jag har sysselsatt mig med annat, bla matlagning och korsord men också lekt naturfotograf :-D
Det fina rådjuret kom tillbaka idag och jag övade på att fota genom finfina kikaren, så här fint blir det:






Den försvann etfter 30 minuter men kom tillbaka med sin lilla i släptåg! Den såg ut att vara lite stel och spattig, kanske har den legat och tryckt nånstans i skogen ensam och väntat... nu spratt din hit och dit och provåt typ allt!

den stod som sagt inte helt still så den är lite suddig... de har gått runt hela huset och ätit lite här och var. Jag gick ut på baksidan av huset tyst på tå för att se om de va rdär och kidet stod 1 meter från mig och blev paralyserad när han såg mig, gick nästan ner i spagat, rusade runt i cirkar och hoppade ne bit bort, frös sen till is igen och flämtade. jag hade förstås ingen kamera med mig då så jag stängde dörren och lät dem va. Mamman har legat och idisslat bakom det gamla landet, där vi senast odlat rabarber, i nästan en timme. Precis innan det blev mörkt reste hon sig och gick. Kan också rapportera att de var omgivna av så fruktansvärt mycket mygg! benen var svartprickiga av blodsugande djur och man kan ju bara gissa sig till antalet fästingar...
Drabbas rådjur aldrig av blodbrist?! Färstingar, mygg och bromsar säkerligen löss ibland måste ju lämna nåra spår... någon som vet?
Ett monster åkte förbi ikväll också...


Holland America Line.
Fyllde som ni ser nääästan helt hålet mellan öarna. BLÄÄÄ!
nu ska jag sova! puss & godnatt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar