fredag 31 juli 2009

Tema: livskvalitet #1

Idag har jag slagits av tanken att jag lever i lyx!! Härliga tanke :-)
men kanske har jag det helt enkelt så jäkla bra... arbetslöshet till trots... men tre veckor på landet sätter spår, kommande vecka (tillbaka på nån typ av jobb) kommer att ha tema: livskvalitet! (mamma sitter bakom mig och korrukturläser, så idag ska det nog bli rättstavat!)

here goes No. 1.

En underbar fredagkväll på landet, solen sjunker sakta bakom skogen och farleden bjuder på alla sorters båtar. Familjen skrak jagar fisk frenetiskt nere vid bryggan och jag sitter med ett glas Moscat Oro och njuter!






Livskvalitet... jag har funderat på detta idag och kom fram till ganska snabbt att livskvalitet och lyx är synonymt! Det började med en strålande lugn morgon, frukosten bestod av blåbär, hallon, smultron och svarta vinbär som hämtats från olika hörn av tomten, till detta mjölk förstås. Frukosten avnjöts ute på däcket -i solen med en bok.

Äntligen har jag kommit in i boken, galen blanding av män som talar med stenar, galen gubbe som äter katthjärtan och 15åring som förför 50+are... konstigt men spännande! Rekommenderas till alla som klarar att läsa om kattmord...
imorgon blir det livskvalitet: segling!
sorti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar