torsdag 23 juli 2009

Värsta kantarellturen

ÅH denna ljuva svampsommar!!
har återvänt till Östernäs idag, känns lite som att komma hem, till mitt tredje hem...
Fredrik skjutsade mig och bil till Norrtälje där vi mötte pappa för lite tight shopping på Willys, Konsum och systemet innan det bar av hemåt igen.

Vädret är ju skit men mysigt var på plats och tälten har börjat dyka upp -partytälten! Mamma stod och gjorde pateér som luktade SÅ gott och hade gjort provbak som smakades till lunchen. Jag passade på att sitta på huk så benen domnade medan jag plockade av de röda vinbären och sen en del av krusbären, många fick sitta så den kan mogna på igen. Hittade ett saftrecept på röda vinbär så det är ytterligare ett projekt för nästa vecka. Rödvinbärssaft med sangriasmak -ska bli spännande! Innan regnet satte in tog jag en runda i skogen för att säkerställa att inga kantareller hamnade i fel händer, så jag tog dem alla (gick förståss lite vilse men lyssnade efter båtar och måsar och hittade ut igen, bra bo nära havet!)

Finfina svampar blev det och många! :-D
imorgon dyker älskade Maar upp och kärleken Fredrik, Rolf och Linda och kanske faster, det ska handlas, bakas, byggas, hämtas, fixas, möbleras, ätas, skålas, umgså och mås bra. Så jag lär återkomma. (jag är fortfarande galet besviken på att jag inte kan mmsa bilder hit, det var ju hela tanken... men men)

kanske ska man dricka lite te nu....?! sorti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar