måndag 22 februari 2010

en dag full med SLhat

detta har inte varit SLs dag...
eftersom tunnelbanan onekligen inte fungerar i snö & kyla så flaggades det redan igår för att inga tåg ovan jord skulle gå - SAY WHAT?!!

det var alltså dags för underställ, kängor och full mundering. mina 50 minuter till jobbet kan nog anses som ganska humana... Fredrik hann hela vägen till Pallandergatan på 35 minuter och Marie hade härliga tre timmar till jobbet. Hemresan var något helt annat, tunnelbanan gick visserligen från Slussen till Gullmars med fem/tio minuter paus på varje station - DET ÄR SJUKT!


kall morgon!

jag kom snabbare fram längs Finn Malmgrens väg än någon bil el buss... vandrade förbi sju bussar fullsmockade med folk - stackars satar!


måndag kvöll: eftersom tunnelbanan inte gick längre än Gullmars hade jag tre alternativ... gå därifrån, åka ersättningsbussen eller bli hämtad av Fredrik - jag valde alterntiv nummer tre :-) Tack älskling. Dock vcar inte vi de ändå som tänkt den tanken och Gullmarsplan var ett jäkla MAYHEM ! Fullkomligt kaos.
Dessvärre är morgondagen nog inte bättre. Blir dessutom ännu tidigare då jag ska vara på stan redan klockan nio :-( tänk på mig. nu är det dags för tröttmössorna att dega i TVsoffan.
amor fati.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar