måndag 8 februari 2010

konferenshelg

I fredags hade jag inget val... det var dags för konferenshelg med jobbet. Vid lunchtid hämtades vi utanför jobbet och busslasten färdades raka vägen ut till Häringe Slott i VästerHaninge. Innan vi ens hade kommit utanför tullarna stämde det galna gänget från Sundsvall upp i sång och sedan bjöds alla på Norrlandsguld -jag fick i mig fyra klunkar ...



Väl framme var det buffé lunch och sen började dagens jobb-del, den varade i ca tre timmar.
Halv sju var det fördrink i baren och sen en smarrig trerätters och drinkar & dans. Redan efter lunch borde jag ha lagt mig i sängen och sovit men vila fanns det ingen tid för så det gick i ett. Natten bjöd på små mängder sömn eftersom jag självfallet fick galna hostattacker som höll mig vaken mellan fyra o sex :-(





Lördag morgon & hotellfrukost var inte lika kul med feber o lätt bakis men jag höll ut. Möten innan o efter lunch avslutades med dansträning... för ca två veckor sedan kom det ett mail om att lördagen skulle innebära "so you think you can dance"-tävling. min grupp bestod av sex personer varav två kommer från Finland så ni kan själva räkna ut hur mycket träning vi hunnit med innan helgen... SÅ vi hade ca 2 timmar på oss att få till det.
Det gick sådär! till sist hade vi en underlig dans till en James Bond-låt som anspelade på vår grupps namn: shop till you drop.





Fördrink och återigen suverän trerätters middag följdes så av danstävling... hilfe! Sex grupper med varierande kvalitet med mycket skratt. Vann gjorde "screwdrivers" med sin version av Stavros Flately (som jag hoppas alla sett på youtube) min lilla grupp kom trea. (bilder kommer komma!)




domaren!

Sen gick Stina & sov, fullkomligt utslagen -jag kom knappt upp till frukosten söndag morgon. Jag hade turen att få skjuts hela vägen hem till dörren där jag sen somnade ganska omgående.
24 timmar senare hade jag lyckats sova 16...

Idag är det måndag och jag har inte gjort många knop. Imorgon är det tisdag och den blir som idag. det är tråkigt att vara sjuk men jag har gett mig själv tillåtelse att verkligen vara sjuk... jag brukar känna behovet av att ändå få saker gjorda - trots feber. Men idag har jag legat i sönge och läst, sovit lite, legat i soffan & kollat film och sen lagade jag visserligen mat - men man måste ju äta också.

jag hoppas morgondagen blir bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar