fredag 26 februari 2010

fredagkväll

min näst sista fredag på jobbet ... den var rörig, trevlig och lugn. Fick besök av högste hönset & hon ignorerade mig fint vilket enbart kändes omoget.

Sitter nu i sängen med bärbara och ett glas rödvin medan Fredrik tittar på nåt scifi på sexan, med andra ord gör jag något annat... som att sortera smycken, packa inför helgen, fundera på vad som behövs från IKEA, dagdrömma om när hemlis kommer, titta på dimman utanför fönstret, försöka lista ut om vi ska hyra bil tis + ons eller ons+ tors & vad ska man ha med sig... som ni märker har jag fullt upp. Har dessutom provat kläder :-) av någon underlig anledning skickar diverse företag kläder i min storlek till mig och fina är de också, finaste idag är ett par underbara kilklackssandaler - kommer användas flitigt i sommar- me love!

för att fortsätta lite på temat om vinterns olikheter från dag till dag så har dimman legat ganska tät och lågt idag, det har dessutom varit tak & sen då mark-röjar dag på Hornsgatan. De började 06.00 imorse och när jag anlände till jobbet vid tio så hade de hunnit från start vid korsningen götgatan/hornsgatan till vårt hus. Fantastiskt mcyket snö! Vid fyra var det dags för att samla ihop snön på puckeln... dvs bygga en gigantisk snöhög och var tror ni tomtarna väljer att lägga den???!?!? självfallet rakt utanför butiken, så det enda vi ser är en två meter hög och sex meter bred jävla snöhög -tack o lov har de lagt den där bilarna vanligtvis parkera olagligt så både gångare & bilar kan passer, men som much for our utsikt imorgon :-( jag jobbar helg...


Direkt efter jobbet imorgon bär det av till Uppsala & middag hos Gustafssons med mina föräldrar :-) apropå middag så är det inte helt synd om mig! idag när jag kom hem efter en vända till Björkhagen av alla ställen så möttes jag av världens största skål med naturgodis, det kan vara så att den räcker till midsommar! Inte nog med det så serverades jag en delikat picata (stavning?!) dvs fläsk stekt i parmesan med ris och saffranssås - MUMMA! tack babe



Nu ska jag bädda rent och packa den lilla helgeväskan för en korthelg i Uppsala, söndagen bjuder på brunch på stan med mamma & pappa -om jag får som jag vill och sen vid tre är det fika hos Eva för att fira mormor Greta. Sen är det ny vecka och det är en helt annan sak.
skål
har ni för övrigt hört roligaste idag??
SJ har just meddelat alla X2000-tåg mellan Stockholm-Göteborg är inställda from måndag och TVÅ VECKOR framåt ... hehehehehe, skottpengar på SJ ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar