tisdag 2 mars 2010

middag & firande i Uppsala

Efter en hysterisk lördag på jobbet där min lunch uteblev pga högt kundtryck blev det en långsam bilfärd till Uppsala i det underliga, något läskiga vädret. Det föll snö, som blev modd och blött i en töcken av dimma som gjorde att sikten var typ tre meter... jag satt & spanade efter sidlinjen på min sida medan Fredrik febrilt letade efter tecken på att vi faktiskt låg på vägen.
Det var dock mödan värt när vi framme hos Brita & Rolf möttes av värdparet, Tova & min kära mor o far. Skumpa och snittar följdes av Ouzo bucco & rödvin - så FANTASTISKT GOTT!!
Efter det bjöds det ostbricka & sedan dessert - tiramisu såklart! :-)

Söndag & vi tog en tur på stan, lite bokrea lite clas ohlsson & lite fika med Ellen - väldigt mysigt! Det blev en bok om Gran Canaria & en karta över samma ö, lite skofett och hänglås... skojig shopping helt enkelt. Vid tre var vi hos Fredriks moster Eva för dubbelt firande: Greta 89 & Lovisa 18.


mys med Lova i köket, Lova vilar i självaste födelsedagsbarnets armar!




självfallet var jag tvungen att roffa åt mig lite mys på egen hand :-D


Ingrid, Eva, Brita & mamma Greta

tack snälla ni för en mysig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar