söndag 21 mars 2010

GC etapp 1

Då var det dags, för resan såklart och min lilla sammanfattning. Jag börjar från början och jobbar mig mot slutet (underligt nog helt logiskt!) utanför fönstret faller snöflingor stora som lovikavantar och våren känns avlägsen, dock såg jag några snödroppar som lyckats pressa sig ur jorden intill en husvägg imorse - hoppet är inte ute!

Men nu var det Gran Canaria och vårt besök som skulle avhandlas, so here we go:

13 mars uppe 04:45 och en taxifärd som ordagrant kunde kostat oss livet eftersom vår chaufför höll på att somna... lagom oskön (läs panik) start på semestern. Arlanda och en första blick över vårt resesällskap som bäst kan beskrivas som ... varierande! Flygresa på gräns till tortyr, spädbarn o pensionärer i härlig mix & Fredrik fastkilad i sätet. Vår bo-ort Puerto Rico = CHOCK! Vi bor dock på ett av de minsta hotellen i denna för turism uppbyggda helveteshåla. Utsikten magnifik och solen värmer gott & bränner bleka hudar snabbt. Middag på Picasso (musslor m spenat/vitlök & grillad scampi för mig vs. calamares & oxfilé m bea för Fredrik. trötta! 21.07 hemma på balkongen & studerar vårt nya husdjur: den chipsätande duvan! :-D



ARN 07:00 överlevt taxiresan & vill gå ombord


balkongen & utsikten


första promenaden & fred showar loss


utsikten som sagt: magnifik (bortsett alla fula hotell!) dett aär ner mot Puerto Rico Centrum


stranden på andra sidan vår höjd: Playa De Amadores






Puerto Rico by night. Nån som sparar ström tror ni ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar