fredag 11 juni 2010

fredagsfunderingar

så var det äntligen fredag och vi halvligger i soffan och växlar mellan den ena skiten värre än den andra på TV. jag är trött, ruskigt trött, men bra trött! I går skrev jag äntligen på, ett tillsvidarekontrakt from 1 juli. Det tog "bara" 1 1/2 år att komma dit och underligt nog hängde det återigen på en o samma kollega som sist.
Det hela började i september 2008 då jag äntligen (!) sa upp mig från Glitter & tog chansen med ett nio månaders vikariat. Jag vikade för Daniel som studerade HR och som mot slutet av sin tjänsteledighet bestämde sig för att komma tillbaka vilket ledde till ett misserabelt halvår bland silver & juveler för mig... till min stora glädje fanns det dock en liten öppning för mig i mars i år, jag fick komma tillbaka på ett nytt vik för Sarah denna gången. Sarah födde en pojke för ca 2 veckor sedan! Jag har sen starten i mars satsat 110% och haft 31 mars 2011 som delmål (då kommer Sarah tillbaka)

Men så kom Daniel in i bilden igen... han har sagt upp sig!! Bra för mig :-D alltså blev den fenomenala lösningen att jag anställs tillsvidare & någon annan fyller ut Sarahs vik. trivsamt!!
Det fina i kråksången är nu att ingen vet vart Sarah kommer tillbaka... det är inte skrivet i sten att hon återfår Götgatan. Säkert är i alla fall att jag är kvar på Götgatan/Ringen tom. 31 mars och sen hänger det på mina chefer.

men nog om det ...
ledig helg och vi är i stan, imorgon var det tänkt att det skulle bli picknick i Vitabergsparken, men vädergudarna är verkligen inte med oss så det får bli något annat trivsamt i regnet. meeeeeeeeeeen det är inte lika illa som i day after tomorrow... carzy!

trött stina kryper nog ner och läser i sängen, trött men ganska nöjd med veckans utveckling.
Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar