söndag 2 maj 2010

en Väddö-helg

Efter en hysterisk vecka med feber, snor, nyöppning av butik, jobb jobb jobb & en hel del skoj trots allt, väntade en lugn fredag -trodde jag! Dagen började med en sjukskrivning av en i personalen dvs. mer jobb för mig. Löste fredagen ganska bra och sköt upp en del till imorgon måndag... mitt mål med dagen var att komma ut till landet, Väddö för denna helgen.
Vid sextiden rullade vi ut från Hammarbyhöjden och halv åtta möttes vi inte bara av BRita, Roffe & Tova utan även Ingrid, Helenah & Lova och strax efter oss kom Anders & Robert vandrande med öl o barnvagn genom skogen.
Det blev grillat! förträffligt god mat, vin och som vanligt förbannat trevligt sällskap. Jag slocknade snabbt bär jag äntligen fick huvudet på kudden.


Fredrik myser med Lova som inte alls ville bli påklädd- naken är skoj!


en sekunden bebis ...


andra en skendräktig hund!


Lördagen bjöd på lite för lite sol... jag var aningen hängig och beordrades att vila. Innan den stora vilan tog vid hann jag klippa Fredrik! Se så fin han bidde :-D




Väl påklädd lade jag mig en stund utomhus för att få lite frisk luft i lungorna & titta på Brita som sådde gräs & Fredrik som först klippte ner och sen grävde upp & flyttade till nytt läge inför byggandet av boden ...


efter lite vila var jag redo för lite skit under naglarna och efter en visit på Kröns så har nu tomten lite nya växter!


Fredrik vattnar, från vänster står nu två en krusbärsbuske, två buskar svarta vinbär och sen två plantor rabarber. TRIVSEL!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar