söndag 16 augusti 2009

球滚动

la palla è a rotazione, bollen är i rullning, 球滚动,

åt middag idag på stan med mamma och pappa, dels för att ses men oxå för att delge dem mina planer!
Det mottogs väl och bollen är i rullning, jag vill sätta igång NU!

dessutom åt vi förbannat gott, vi var på Dell'Attore på Skeppargatan 60

Dell'Attore

För alla er som bär på en ständig längtan efter Italien finns en tröst på Östermalm.
Det italienska köket är omtyckt av alla. Och det är inte särskilt svårt att förstå. När pizza och pasta tillverkas med den ömhet och de fantastiska råvaror som man förknippar med Italien blir det njutning för alla sinnen.

Dell'Attore lägger ned mycket möda, omsorg och kunnande i sina pizzor, cannelonis, lasagner och pastor. Så mycket att man bör boka bord långt i förväg för ett besök.

Så vi bokade bord och åt pizza. jag tog en med salami, färsk tomat, mozzarella, basilika och lök -MUMMA!! Hörde att de kommit tvåa i pizza-EM ... undrar stilla hur god ettans pizzor måste vara och var de finns!? hur som helst rekommenderar jag er att ta er dit - och att beställa bord.
NU ska jag nog krypa ner i soffan och invänta kärleken som är på egna äventyr. Imorgon blir det garderober!!

gamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar