söndag 16 augusti 2009

SKÄRMFLYG II

Här kommer lite mer bilder, har fått några som Fredrik tog på mig innan jag lyfte.


testar hjälmen, one size fits all. ser ganska glad ut ...

Fredrik får hjälp med selen, i bakgrunden syns Björn med min skärm!

Jag provsitter selen så den är korrekt inställd inför flyget

Här spänns jag fast frampå Björn och vajern fästs i selen framför mig, vajern spänns sen med en vinsch längst bort på banan.

För att lyfta spänns vajern och drar upp oss i luften. i början spjärnar man emot tills man tvingas springa med och plötsligt lyfts man. här på bilden har vi båda lämnat marken.

På väg upp i det blå, vi båda står tills vi kommit upp en bit, på Björns signal sätter vi oss sen tillrätta i selarna.

Vajern sitter kvar tills man nått en höjd där den inte gör nytta. Startbanan är ca 1km lång.

algblommning? olika djup? vackert hur som helst

ser ni Fredriks skärm som ligger på marken, den gula bananen?? ni ser också startbanan som ett vitt streck längs med den högra åkern (samma åker som jag hade glädjen att landa i!) I korsningen på det gröna fältet står också ett gäng bilar -SJUKT SMÅ!!

nu ska jag sova. godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar