torsdag 13 augusti 2009

en bra (arbetslös) dag

Ännu en ledig dag har förflutit, en underbart hektisk ledig dag.
Jag började med en trevlig lunch med mina ( gamla ?!) kollegor på DT, hittade sen fina Maar & tittade då hon åt sushi (utan wasabi och med bestick) vi tog sen en glass i solen och studerade rejält morsk trut som fick sig ett skrovmål utanför donken


Charlotte & Pernilla (vi var ju tvungna kolla in skorean hos Marie -på hennes jobb alltså)





För att förgylla dagen ytterligare lyckades jag klämma in ett glas rosé på Skeppskajen med min kära Nina, vi hann med en klunk i solen innan denne försvann bakom de svart molnen... (solen alltså, inte Nina)



Tomtemor Nina

Den übersnälla killen i baren kollade efter kvarglömda paraplyer men hittade bara sopsäckar, dessvärre blå!(betydlig roligare dessutom med sopsäckar) Meeeen, jag är inte den som är den och svidade snabbt om till sopsäck-klänning. Folk skrattade gott men även sist för jag tog mig relativt torr upp till Slussen och ine! Skorna däremot, la jag i påsen -det var inga badsandaler direkt!


Som en blöt hund såg jag ut när jag träffade ine och gled (inte helt obemärkt i min blåa plastklänning) in på Muggen på Götgatan och värmde mig med en varm choklad. Det pratades allt från Salem (söt!) till bröllop (ines!) och barn (inte våra!) innan vi traskade ut på den regnvåta gatan igen. Styrkt av min kaloribomb till fika travade jag (via biografen) till Åsögatan och hittade kärleken, stegade sen ner till Tre Indier & träffade än fler kära folk

eric & fredrik hungriga!

Helenah må vara proppmätt men mer trängs därinne! :-D

Anders jobbade sent och kom direkt till bion, med sin något unika kalender i högsta beredskap. På lördag håller vi tumme för honom, ine & Kolbrun som springer midnattsloppet -ut och heja ni som kan!

Bio: vi såg Public Enemies. se den inte! Visserligen är Johnny Depp & Christian Bale två av dagens absolut bästa skådespelare men det räcker varken för mig el Fred för att rädda denna tråkiga historia. Nästa gång ska vi se en bra film... typ ice age 3. det ska bli bra det!!
Nu dags för sömn.
Imorgon lämna blod & www.liseochgertrud.se i Vitabergsparken. gratis. det gillar vi.

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar