onsdag 7 oktober 2009

Coco Chanel & a lovely tuesday evening


Den enda och den bästa -Coco Chanel. Snygg! Såg filmen Coco -livet före Chanel igår tillsammans med Jenny. strålande inspiration faktiskt!! En bra film, som fick mig att må bra, olyckan till trots! En hård, hemlighetsfull kvinna som hittade ett sätt att överleva. Vem vet vilken saga om hennes förflutna som faktiskt är sann...

Otroligt inspirerande att se utveckligen och grunden till hennes stil och idag i diverse butiker såg jag henne! På Lindex tex hittade jag en liten jacka


min senaste älskade klänning från Urban Outfitters, KIMCHI BLUE har klara Chanel-vibbar. Chanel är ju ett ännu levande stort stort varumärke så inget konstigt med det men att det härstammar från en föräldrarlös flicka - DET ÄR MÄKTIGT. allt går här i världen.

dessutom är Audreys motspelare tillika stora kärlek i filmen: Alessandro Nivola en riktig pudding... :-D åh dessa ögon!

Audrey Tautou & Alessandro Nivola


Jenny och jag hade en underbart skön kväll, började med lite sushi och sen hanns det med en fika och lugn promenad till bion.


Coco på 20-talet.
Imorgon är det sista dagen på Birger Jarlsgatan, sen kort fredag och sen HELG!! Vi ska ha hand om Tova, massa massa promenader och mys ska det bli. Kanske lite IKEA och uppack också...

sic itur ad astra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar