lördag 10 oktober 2009

lördag med Tova

Kväller

När Fredrik återvänt och innan solen gick ner sydde jag tillbaka lite knappar på min fina skjorta, vi fikade lite och började borra hål... :-D


Middag har vi hunnit med också, det är underligt hur konstiga vi har blivit, även ute på stan - som i Berlin tex. måste maten fotograferas innan den kan ätas. Ikväll bjöds det på lax med diverse sallad & bröd. Mäktigt, nyttigt och gott - som det ska vara.

Här har ni anledningen till plugginköpet och borrandet, le stringhyllor!! Vi börjar undra om några filmer ligger gömda nånstans... har vi inte fler än sådär?! Filmerna kommer nog sorteras in i sektionen till vänster imorgon och lämna plats för fler hyllor och CD-skivor på den högra... den som väntar får se.

15:00
En trött Tova vilar ut bredvid mig här på kontoret.


Vi tog en långtur runt Sickla sjö. Det är så otroligt vackert ute!



Vi tog lite avstickare upp på höjderna för att låta Tova springa utan koppel, något som alltid resulterar i studsbollshoppande och spontana glädjerullningar i mossan, i expressfart.

skogstova

är det det här som kallas spegelblankt vatten?

ekar, gott folk, är bland det absolut vackraste träd som finns. Ståtliga som bara den och såhär års skiftande i gult.


Jag fick en satsumaspaus nere vid badplatsen på Sicklasidan. Pauser brukar inte vara en favorit för fröken Gustafsson men nu var det hundar, människor och fåglar överallt så jag tror knappt hon märkte att jag satt still...


13:00
Medan jag har lagat kristallkronan (se resultatet nedan) har Tova varit väldigt aktiv... hon har testat olika sovplatser och olika sovställningar - hon har växlat mellan fullkomligt utslagen och bara lite slapp. Snart dags för långpromenad, jag måste få i mig lite mat bara.

Tova & leoparden i soffan

Tova i solen på sängen



11:00
Tova tycker jag är skittråkig... jag sitter ju bara stilla. Vi har varit på en promenad på morgonen och Fredrik har åkt till jobbet, ja stackarn måste jobba idag lördag också! Tydligen är det inte roligt alls att jag sitter vid datorn, jag trodde dock hon var van vid det från jobbet, men även vovve har väl behov av roligare lördagar...

Vi ska ta en lång runda sen, måste arbeta upp lite energi först bara och bli varm och sluta hosta... hade tänkt gå runt Årstaviken men orkar nog inte det. Har blivit snuvig nu också. Nu har jag Tovas huvud i knät, bokstavligt talat. Blir nog Sicklasjön runt istället, den lilla delen av sjön alltså. Bäst vore en tur i skogen, finns inget bättre än att se lycklig studsboll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar