fredag 23 oktober 2009

fredagsmys


fläskkotlett med ugnsbakade rotfrukter och salsa, serverat med rödvin såklart!

nya läslampan i sovrummet

Efter en lång dag och tröttsam vecka på jobbet var det förbannat trivsel att komma hem till trerätters, slowfood-trerätters! Serverades just en förrätt bestående av pilgrimsmusslor på en bädd av ruccola och med basilikaolja strimlat över.
När det är klart blir det varmrätt... återkommer då :-)



Vi har haft ett ammoniakläckage på jobbet... MANbutikens lokal STANK av ammoniak när Kim skulle öppna igår. Jag var med honom in och direkt innanför dörren började ögonen rinna och min nästäppa försvann.... Det luktade så jävla illa! Vi höll butiken stängd och vädrade ut lokalen. Dessvärre återkom lukten och det enda som kan tänkas innehålla ammoniak var kylskåpet! Efter att det slitits ut blev det bättre, men lukten kom ändå tillbaka. Stängde butiken tididgare igår och fick börja dagen med städ och mäck. Dock verkar stanken vara borta nu. Tack för det!
Imorgon jobbar jag min första lördag= spännande, skrämmande och utmattande.

Nu ser jag fram emot varmrätt, något luktar gott i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar