onsdag 11 november 2009

en liten kille

En gråmulen, regntråkig dag fick sitt alldeles eget skimmer idag efter ett kort telefonsamtal-
Karin och Micke fick en liten kille imorse, GRATTIS!! Nu är det spänd väntan på namn och bild... tycker dock att hon kunde ha knipit igen lite till eftersom vi skulle äta lunch ihop denna veckan! Nu kan jag dock vänta några veckor så kanske det blir lunch med dem båda :-D

Annars är det mesta i regnets tecken... det har varit en tung vecka. Nästan så jag börjar undra över ödets ironi och allt det där. Det började redan i torsdags då min kollegas moster plötsligt gick bort, det följdes av min chefs kollaps i fredags (hon är sjukskriven men mår OK), Pierres bortgång i lördags, min säljares pappas försämrade läge som gör att han ligger på intensiven mer eller mindre i respirator, en kollegas bästa väns mamma ligger för döden, en av tjejerna på kontoret har en syster på sjukhus i London, en av mina extratjejer har en mamma på intensiven ... det måste sluta nu!!!!

Kanske en underlig tanke men TACK Karin för att du gav ett bra besked denna vecka, det började bli alltför tungt. Jag tänker på er alla nämnda ovan och hoppas att allt löser sig för allas bästa. Det är tungt att veta att för många av dem är ett slut den bästa lösningen, det måste vara så outhärdligt att vänta på det ofrånkomliga.

För er som tror på en mening med saker och ting... så är nyfödde lilla knodden hos Karin & Micke faktiskt släkt med Pierre som nyss lämnat oss.

För att inte fastna i grubblerier om ödet, döden och rädslan att förlora alla man älskar så kopplar jag om huvudet och ser fram emot mitt veckoslut. Imorgon är det jobb igen, en jobbdag som kröns med en after work med blandade delar av företaget, ska bli riktigt roligt. Sen är det helg!! Vad jag ska fylla min långhelg med är aningen oklart, det enda säkra är träningen på fredag och middag hos mamma & pappa på lördag :-D sen har jag hört rykten om en Harry Potter fest ...

på söndag sen firar vi kärleken - då är det bröllop för storchefen (jag är inte bjuden men kärlek ska firas!!)

over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar