söndag 15 november 2009

kultursöndag


Ojojoj, mina ben värker! Idag har det kulturturistats!! Började med Dalí Dali på Moderna och fortsatte med en visit på FOTOMässan i Älvsjö, däremellena hanns det med både sushi och kaffe och träffa massa mysiga vänner :-D Hade sällskap av Tina, Camilla & Eva på Dalí Dalí och Marie och jag slöt upp inför fotomässan. Dessutom hade jag ju Fredrik på plats i Älvsjö.

Dalí Dalí trodde jag skulle vara en stärre utställning, men nu i efterhand är jag ganska glad den inte var större då det är väldigt tröttande att gå på utställning! Det var några av hans stora kända verk på plats, en del filmer samt reklamaffischer, kläder, smycken, filmvisning etc. En mycket mycket speciell man den där Salvador... återkommande bekanta inslag som köppar, bestick, myror ... fick jag nu förklaring till. Saknade dock min favvo, men den är väl i privat ägo någonstans i världen och lånas ej ut. Den fanns dock som kylskåpsmagnet så den pryder nu mitt kök!







Stockholm bjöd inte på sitt bästa höstväder, men det var ju ypperligt för museie-besök.


Sanna gjorde sin praktik på Moderna och fick då arbeta med utställningens katalog. Dessvärre ingick den inte i min budget men jag kontrollerade att hon fanns med :-D


min fina magnet! (Tavlans namn: Dream caused by the flight of a bee around a pomegranate)


Tog en lov ner på en ljusinstallation också, sigernad Anthony McCall. Tydligen en installation gjord redan på 70-talet som nu upptäckts och ligger "i tiden". Mannen var helt enkelt före sin tid. Häftigt!!


mums!!


På plats i Älvsjö hos Fredrik.


Marie dog lite för varje ugglebild. Fantastiskt photo av Brutus Östling. Kolla mer på www.brutusostling.se HELT FANTASTISKT!!


ett annat av dagens inköp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar