måndag 2 november 2009

en svunnen helg

Det var en kort fredag i fredags och den följdes av en färd rakt in i mörkret... det var en fantastiskt dramatisk himmel och mörkret föll snabbt. Fredrik hämtade mig vid halv fem utanför jobbet där jag hann beskåda det vackra ljuset på Hornsgatan.


Under dagen dök många ljus upp på kyrkogården och ännu idag (måndag) brann det på de flesta gravar. Oerhört vackert!

Fredag kväll anlände vi Väddö, där vi möttes av Brita, Roffe & Tova. Vi åt en superb middag och njöt av lugnet, tystanden och rödvinet ;-)
Pratade en bra stund med Maria också, fick en egen privat uppdatering på läget med Harry och de nya livet. Trixit men spännande!

Lördagen fylldes med vila, mat och långpromenad med Tova i jakt på svamp. Innan lunch hann dock Fredrik & Roffe sätta upp den nya väderstationen vilket klarades med enbart lite blodspillan

jag ser inte stor ut häruppifrån ...

Roffe in action

sötnosen yrvädret Tova

the dog Tova -former known as the white dog ...


Efter svamprunda och hypersnabb svamprensing körde vi vidare till Östernäs för familjen Carlsson. på plats fanns också Christer & Marianne och vi anlände samtidigt som Christer & Margareta -dvs. middagsdags! Mamma bjöd på trerätters...


Margareta, Fredrik, Christer & Mamma

förrätt: rödbetor med getost & nån special-hemgjord-sirap.
följdes av laxbullar (MUMS) och avslutades med en IRISH (såklart) och en ask choklad (att dela på) :-D

Söndag sen var det dags för lamm...



Christer, pappa & Fredrik skötte verksamheten utomhus medan jag, mamma & Majsan höll oss inne i värmen med finputs och packetering stod på schemat.


Vi hann med att ta upp båten också, den sista av de fyra ... hann faktiskt med en liten liten runda i svampskogen också -jag kan ju inte låta bli.


Här mäter jag upp den tomma grunden som står på tomten... nu ska här byggas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar