onsdag 18 november 2009

Kurs, bil & träning

En av de få saker jag över huvudtaget sa till Fredrik imorse innan jag rusade ut ur lägenheten var: "det är inhumant att vara vaken såhärdags!" Klockan var sju och jag är inte människa då. Dessutom missade jag nästan tåget, jag gick upp helt fel utgång när jag väl nådde Rådmansgatan och missade således mötesplatsen och mötestiden med kollegorna. Till det hela hör att jag av någon underlig anledning lämnade kvar mobilen på jobbet igår... så jag kunde inte ringa någon imorse. Dock hade jag koll på adressen så jag ångade in genom porten prick 08.00 :-D svettig och härlig efter en språngmarsch på tio minuter i vinterkläder och högklackat.

Var befann jag mig imorse då kan man undra... jo på kurs! Ädelstens & pärlkurs, i jobbets regi förståss. Det var jag och två ur min personal, min bc-kollega Linda och Lina från kontoret.
Under fyra timmar imorse pratades det bara ädelstenar och DIAMANTER !! dessa ljuva ting! inte a girls best friend men å så vackra de kan vara. Vi har tittat med lupp och i mikroskåp på diamanters slipning, färg, bordets fyrkanter & reflektion och letat inneslutningar. Det har varit baguetteslipade diamanter, briljant slipade markiser och glasfyllda diamanter - alla med olika färg, form och värde. Detta ÄR en djungel och fyra timmar gjorde mig liiite mer kunnig men en lång väg finns kvar att vandra.

Efter kursen tog jag en lunch med Linda, jag hann knappt äta för vi snackade konstant - mycket att snacka igenom! Åt strålande gott ändå; Raggmunk med fläsk & rårörda lingon på Kjellsons!



Väl hemma igen tog vi en repa förbi lgh och befriade Marie från badrumsskåpet som stod mitt i vardagsrummet och lättade lite på mängden i förrådet i källaren. Inom kort kommer sista rycket och då tömmer vi allt allt allt :-D För nu har vi ju äntligen bil! Fredrik min älskade har ju köpt bil i veckan, den har vi idag testat rejält. Den har kört grejer, kört oss till gymmet och för säkerhetsskull tappade vi en navkapsel vid Fryshuset på väg till gymmet som jag tvingades hoppa ur och hämta på vägen hem... jag lever ett hårt liv!


Fina bilen -the beast!

Imorgon är det pärlor på schemat, och möjligen ett besök på Glitter! Watch out Nina, i'm coming in!! puss

over and out for now (mapa är på plats i Australien... avis någon??)

2 kommentarer: