fredag 13 november 2009

Lammrulle

då var det dags att testa lammrulle... helt enkelt bringan på lammet som fylls med kryddor & rullas ihop tight inför ugnen. Kryddorna jag fyllde den med är: timjan, persilja, basilika, vitlök & så salt & peppar förstås! Till det tänkte jag servera en smarrig gratäng gjord på potatis, morot, lök, vitlök & kålrot.




rulle!




Älsklingen hemma igen! Nu blir det mysfredag :-D

Jag hittade en spännande chips-variant i veckan och då måste jag ju testa...



här har vi helt enkelt palsternacka, rödbeta & potatis -som chips!
Utvärdering: potatischips är jättegott! rödbetor ser ut som om de inte gillade att bli friterade, såg smärtsamt förvridna ut och palsternackan... ja den smakade palsternacka. Kul att testa men det stannar nog där.

Nu är det dags för lammrulle och rödvin!


Jahaja, här skärs det lammrulle! Se så fin den är!!


Här har ni en närbild.


Strålande gott tillsammans med min egen suveräna gratäng.


Min fina Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar